fbpx

טיפול פסיכולוגי

קצת על טיפול פסיכולוגי

כולנו מתמודדים עם תקופות קשות בחיינו: דיכאון, חרדה, משברים שונים כמו פרידה מאדם יקר, פיטורין, התמודדות עם מוות או מחלה ועוד. במצבים אלו אנו עלולים לחוש מצוקה גדולה, בדידות וכאב נפשי. במקרים רבים, אנחנו מצליחים להתמודד עם הקושי תוך גיוס המשאבים שלרשותנו ובעזרת סיוע הקרובים לנו – משפחה וחברים. אך לעיתים זה לא מספיק. לעיתים אנו מרגישים צורך בליווי ונקודת מבט מקצועית שיעזרו לנו, יחזקו אותנו ויתנו לנו פרספקטיבה רחבה שאולי לא היינו מצליחים לראות לבד. 

בדיוק לשם כך נועד הטיפול הפסיכולוגי. הוא מקנה כלים להתמודדות, זוויות הסתכלות חדשות ומיטיבות ובמקרים מסוימים אף עשוי להעלים את הבעיה לגמרי.

כמה זמן אורך טיפול פסיכולוגי?

טיפול הפסיכולוגי מתנהל באמצעות שיחות של המטפל והמטופל. אורך תהליך הטיפול תלוי בגורמים רבים, ביניהם: הסיבה שבגינה המטופל מבקש את הטיפול, שיטת הטיפול הנבחרת, מטרת הטיפול ועוד. ניקח לדוגמה מקרה של אדם באמצע שנות השלושים לחייו שמעולם לא היה במערכת יחסים. חרף היותו אדם בעל ביטחון עצמי גבוה, הוא נמנע מאינטימיות עם נשים ולא בטוח מה הסיבה. לעומתו, ניקח מקרה של נער שזקוק לסיוע בהתמודדות עם חרדת בחינות. הסיבה שהביאה את הנער לטיפול היא גלויה וממוקדת, המה גם שמתוקף גילו הצעיר יותר, ישנו רפרטואר קטן יותר של חוויות חיים שהשפיעו עליו. אי לכך, ישנה סבירות רבה יותר שהטיפול בנער יהיה קצר יותר. כך או כך, לא צריך להחליט על אורך הטיפול מראש. כדאי לצאת לדרך ולהחליט לפי מידת האפקטיביות וההתקדמות.

איך נדע מתי נכון לפנות לטיפול פסיכולוגי?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית והיא אישית למדי. הדבר תלוי במידה רבה ברצונו של האדם הפונה לטיפול. חלק מהאנשים נוטים לפנות לטיפול במצב של משבר או כאשר הם חווים סבל; אחרים פונים כאשר הם חווים פגיעה בתפקוד (בחיים האישיים, המקצועיים, הזוגיים וכי"ב). לעיתים אנשים מבקשים טיפול ללא סיבה מוצהרת וברורה; מתוך סקרנות בנוגע לתהליך הטיפולי הפסיכולוגי, מתוך רצון להכיר עצמם טוב יותר, או פשוט כדי להשקיע בהתפתחות שלהם ולשפר את איכות חייהם. כל הסיבות הללו הינן סיבות לגיטימיות ונפוצות שמביאות רבבות בני אדם לחדרי הטיפולים מדי יום ביומו. 

אם הנכם מתלבטים האם זהו הרגע הנכון עבורכם אך לא בטוחים, אתם מוזמנים לחייג אלינו לשיחת ייעוץ ללא תשלום שבה נברר זאת יחד.

הדרך שלנו לעזור לכם!
גם מרחוק.

טיפול בטראומה אצל ילדים

הספר זמין להורדה באתר "עברית".

בעקבות המשבר הלאומי ומלחמת חרבות ברזל, אנו מזמינים אתכם להוריד בחינם את הספר "ציידת המחשבות", ספר טיפולי-חווייתי לילדים ומשפחותיהם. הקריאה בספר מאפשרת לילדים ובני נוער רכישה של כלים להתמודדות, ולכם ההורים נותנת מקום כדי לדבר עם הילדים על מה שעובר עליהם. ניתן ומומלץ גם למצוא זמן לקריאה משותפת.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה בשבילכם בשיחת טלפון או הודעת ווצאפ, צור קשר באתר ואפילו באמצעות הטיפול בוט.

טיפול בטראומה אצל ילדים

הספר זמין להורדה באתר "עברית".