fbpx

דאגנות יתר / חרדתיות

בין דאגנות יתר לחרדתיות

את כולנו פוקדות מפעם לפעם מחשבות טורדניות. מחשבות כמו: "האם כיביתי את הגז?", "לא הייתי צריך לעשות את זה", "למה הם שוב פעם מתנהגים ככה?" וכי"ב. אולם כשהדאגות בנפש האדם מצטברות ואינן מקבלות את ההתייחסות והטיפול הדרושים על מנת לפרוק אותן, הן עלולות להתחיל לצוץ גם במצבים שאינם קשורים בהכרח לדאגה. דאגנות יתר היא למעשה סוג של חרדה ולכן לעיתים מתייחסים אליה כאשר משתמשים במונח 'חרדתיות'.

מצב של טיפול בדאגנות חרדתית עלול להוביל ל"לופים" מחשבתיים ולגרום לנו סבל מיותר ובזבוז זמן יקר על ניסיונות להיחלץ מהמחשבות המגבילות הללו. כאשר המחשבות עוצמתיות ומגיעות בתכיפות רבה מאוד הן יכולות להביא את האדם לסבל וקשיים בתפקוד היומיומי. מצב מעין זה נקרא "הפרעת חרדה מוכללת" או באנגלית GAD, ראשי תיבות של המינוח Generalized Anxiety Disorder.

מה הן ההשפעות של חרדתיות ו/או דאגנות יתר על חיי היומיום?

אנשים הסובלים מדאגנות יתר / חרדתיות לרוב עסוקים מאוד בניסיונות להימנע מהדאגה, דבר העלול לשעבד אותם למחשבות הטורדניות ולמנוע מהם את האפשרות לנהל שגרת חיים נורמטיבית וחופשייה מדאגות. למשל – הם עשויים להיות עסוקים בבדיקה עצמית (לוודא שסגרו את מכשירי החשמל בבית כדי שלא יהיה קצר בהיעדרם) או בחיפוש הרגעה מצד קרוביהם (להתקשר לילדים ולבדוק שהם בסדר). עומס המחשבות והקצאת המשאבים הקוגניטיביים והנפשיים שאלו דורשות, עלולים לפגוע בפענוח מפוכח של המציאות, בקבלת החלטות ובהתוויית מסלול חיים שיאפשר מימוש עצמי. במקרים מסוימים, דאגנות יתר / חרדתיות מלווה בסימפטומים פיזיולוגיים שונים (כאבים, הפרעות שינה, הזעת יתר ועוד) ואף התקפי חרדה.

קראו גם על טיפול בהפרעה טורדנית כפייתית

טיפול בדאגנות יתר / חרדתיות

צוות "מכון ציידי המחשבות" כולל מומחים שהתמקצעו בטיפול בדאגנות יתר. במסגרת הטיפול במכון, המטופלים רוכשים מיומנות של התמודדות מדורגת עם מחשבות טורדניות ומפתחים ביטחון עצמי גובר שמאפשר להם להתגבר על המחשבות, כלים הלקוחים מתוך עולם הטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי (CBT) והמטא-קוגניטיבי (MCT). בסופו של דבר, הטיפול מוביל להפחתת המחשבות הטורדניות ולחזרה לשגרה בריאה ומיטיבה.

 

לא בטוחים האם אתם סובלים מדאגנות יתר? סובלים מדאגנות חרדתית אבל מתביישים לבקש עזרה? לא עוד. אנחנו כאן לייצר עבורכם סביבה תומכת ומרפאה שתאפשר לכם להשאיר את הדאגות בעבר ולצאת לדרך חדשה ומשופרת. מלאו את הפרטים שלכם בעמוד הבא >

או התקשרו אלינו עוד היום 0723713372. אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכם להתמודד.

דאגנות יתר

הדרך שלנו לעזור לכם!
גם מרחוק.

טיפול בטראומה אצל ילדים

הספר זמין להורדה באתר "עברית".

בעקבות המשבר הלאומי ומלחמת חרבות ברזל, אנו מזמינים אתכם להוריד בחינם את הספר "ציידת המחשבות", ספר טיפולי-חווייתי לילדים ומשפחותיהם. הקריאה בספר מאפשרת לילדים ובני נוער רכישה של כלים להתמודדות, ולכם ההורים נותנת מקום כדי לדבר עם הילדים על מה שעובר עליהם. ניתן ומומלץ גם למצוא זמן לקריאה משותפת.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה בשבילכם בשיחת טלפון או הודעת ווצאפ, צור קשר באתר ואפילו באמצעות הטיפול בוט.

טיפול בטראומה אצל ילדים

הספר זמין להורדה באתר "עברית".