fbpx

ציידת המחשבות - ספר טיפולי לילדים

הספר "צידת המחשבות" הינו ספר טיפולי לילדים ובני נוער המשלב סיפור הרפתקאות סוחף עם תכנים וטכניקות מעולם הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT). בתחילת הסיפור אנו פוגשים את אליזבת, מדענית ממעבדת המחשבות ב "מ.מ.מ.מ" – "המכון למדע ממש מגניב". זהו מכון סודי בטכניון הממוקם מאחורי מכונת גלידה תמימה למראה. אליזבת בדיוק זכתה בפרס נובל על שתי המצאות שפיתחה: משקפיים מיוחדים (הנקראים "שרעפיים") שמאפשרים לה למפות את התכנים המנטליים של המרכיב אותם, ו"המכסחת", רובה עתידני משוכלל. 

באמצעות השרעפיים והמכסחת אליזבת יכולה "לצלול" לראש של ילדים, להבין ולהילחם איתם בבעיותיהם הפסיכולוגיות. בעיות כמו מחשבות לא הגיוניות (שנקראות בשפת הספר "טורדנים"), תחושות גופניות מציקות, רגשות קשים, אמונות ליבה קוגניטיביות לא יעילות ועוד. אליזבת והילד לא לבד במערכה; לצדם פועל ג'רי, תוכנת הבינה המלאכותית של המכון, אשר מכווין ומלמד את אליזבת על שיטות חדשניות למלחמה ב"טורדנים" ובשאר יצורי המחשבה שהיא פוגשת בדרך.

בכל פרק אליזבת פוגשת בילד אחר שמציג בעיה חדשה. פורמט זה מאפשר לספר לקלוע למספר רחב של בעיות פסיכולוגיות נפוצות אצל ילדים (חרדות, קשיים בוויסות והתפרצויות זעם, קשיים חברתיים, בעיות קשב וריכוז ועוד). היריעה הרחבה הזאת מאפשרת לכל ילד להזדהות לפחות עם אחת הדמויות בסיפור. בנוסף לסיפורי הילדים, בספר יש סיפור מקביל נוסף, סיפורה האישי של אליזבת. היא מתמודדת עם חרדותיה שלה מול ניצה, הבוסית האיומה שלה "שמשליטה טרור", אך אל דאגה – גם אליזבת לומדת ומצליחה לבסוף לעמוד מול ניצה.

"ציידת המחשבות" הוא ספר שמתאים לילדים ובני נוער, וכן להוריהם או למבוגרים המתעניינים בגישות לטיפול פסיכולוגי בכלל ובטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT) בפרט. הספר זמין לרכישה בחנויות הספרים וכן במתכונת דיגיטלית דרך אתר עברית.

לקריאת הפרק הראשון

ללא עלות

לרכישת הספר "ציידת המחשבות"

לקריאה אודות שיטת הטיפול

של "ציידת המחשבות"

צור קשר

הדרך שלנו לעזור לכם!
גם מרחוק.

טיפול בטראומה אצל ילדים

הספר זמין להורדה באתר "עברית".

בעקבות המשבר הלאומי ומלחמת חרבות ברזל, אנו מזמינים אתכם להוריד בחינם את הספר "ציידת המחשבות", ספר טיפולי-חווייתי לילדים ומשפחותיהם. הקריאה בספר מאפשרת לילדים ובני נוער רכישה של כלים להתמודדות, ולכם ההורים נותנת מקום כדי לדבר עם הילדים על מה שעובר עליהם. ניתן ומומלץ גם למצוא זמן לקריאה משותפת.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה בשבילכם בשיחת טלפון או הודעת ווצאפ, צור קשר באתר ואפילו באמצעות הטיפול בוט.

טיפול בטראומה אצל ילדים

הספר זמין להורדה באתר "עברית".